forum o naszych kolanach

Teraz jest 24 sty 2020, o 09:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ćwiczenia stawu kolanowego
PostNapisane: 2 wrz 2012, o 19:52 
Offline

Dołączył(a): 17 sty 2012, o 21:18
Posty: 45
Typ użytkownika: Profesjonalista
Inne informacje: e-mail: lukgr@esculap.pl
Do wszystkich użytkowników. Ćwiczenia na staw kolanowy są niewskazane w w przypadku dolegliwości. W szczególności nie polecam!!!!!
Cytuj:
-wstawanie z krzesla- siadamy na krzesle, pochylamy sie do przpdu, tak zeby przeniesc ciezar ciala z posladkow na nogi. unosimy lekko pupe- jak przy polsiadzie na koniu. ok. 15-20 razy ( az sie troche meisien zmeczy).

Gdy kolanka są w gorszym stanie można robić to ćwiczenie z jakiejś wyższej podpory (np. krawędzi wanny, niskiego stołu itp).

Cytuj:
-male przysiady z czyms podlozonym pod piety (np plaski ciezarek, generalnie cos niskiego) 3serie po 10 (robilam 15, bo to jest smiesznie altwe cwiczenie)

Jeśli będziesz te przysiady robiła tak jak byś siadała na krzesło, czyli pupa do tyłu tak jak w poprzednim ćwiczeniu (i podobnie jak u Małysza, gdy zjeżdża ze skoczni :-)) i jeśli dodatkowo poczakasz w przysiadzie na kilka sekund i... dodatkowo postarasz się wciskać stopy w podłogę to powinno okazać się, że wcale nie są takie lekkie :-). Generalnie trzeba pilnować, aby kolana nie wychodziły poza palce a wręcz podudzie powinno być niemal prostopadłe do podłogi. No i aby nie skręcać kolan do środka - no ale to zapewne wiesz.

Cytuj:
-"krzeselko" przy scianie- tylko kat ugiecia ma byc taki, zeby nie bolalo, i absolutnie mneijszy niz 90 stopni. wytrzymywac po 15 sek "tyle razy, az poczuje ze sie troche miesnie mecza" co oznacza raczej duzo

Znowu - gdy spróbujesz dodatkowo wciskać stopy w podłogę miesien czworoglowy będzie pracował bardziej.

Cytuj:
-prostowanie nogi lezac- jedna noga prosta, druga zgieta, podlozona pod nia na wys. kolana, tak ze sie lezy lekko bokiem, podpartym na lokciu. palce skierowane na zewnatrz. przy tym cwiczeniu glowa przysrodkowa ladnie "wychodzi". ale msuze bardzo przy nim uwazac, jak robie, bo czasem potrafi mnie bolec z przodu pod rzepka. 30x / noge

A to nie do końca rozumiem :-).

Cytuj:
-rozciaganie miesni uda- "korkociag", tylko noga nie rozciagana ma byc prosta, a nie powyginana. zamiast korkociagu mozna tez lezec na plecach, zaprzec sie po bokach rozlozonymi ramionami. jedna noga lezy prosta na ziemi, druga unosi sie i kladzie po przeciwnej stronie ciala, prosta lub zgieta. doscicka sie reka. Nieztety, wszystkie wersje wywoluja u mnie tylko bol i ciagniecie w stawie, a nie w meisniach. wogole nie czuje rozciagania, tylko "wyciaganie" kosci ze stawu. w pozycji rozciagania wytrzymywac 15-20 sek, po 8-10 razy na noge


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL